Hoe trek je zorgpioniers aan die de zorg toegankelijk houden?

Arts en Zorg Groep is de grootste eerstelijnszorg organisatie van Nederland. Met als missie, goede zorg voor iedereen toegankelijk maken. Dat doen ze vanuit gezondheidscentra en praktijken, online zorg, én zorg in opdracht. Om huisartsen, zorgverleners en ondersteunende staf aan te trekken hebben we vanuit de merkstrategie een werken-bij website ontwikkeld waarop werkzoekenden makkelijker oriënteren en solliciteren.

Case visual Werken Bij Arts en Zorg Groep
Gebouwd met:
Drupal 10
Integraties:
AFAS Software
Prijsklasse:
€ 50.000 - € 100.000

Mensen aantrekken met een missie

Arts en Zorg Groep bestaat uit meerdere bedrijfsonderdelen om goede zorg toegankelijk te maken voor iedereen. Van werken in de reguliere praktijk (Arts en Zorg) tot online zorg bieden (Gezond.nl), of werken met asielzoekers (GZA). Door elk onderdeel helder en toegankelijk te presenteren, vinden werkzoekenden snel de informatie die resoneert met hun eigen zorghart. Op deze manier willen we het aantal kwalitatieve sollicitaties verhogen.

 

Ontwerp voor werken bij Arts en Zorg Groep

Verbinding met cultuur, kernwaarden en mensen

Het verhaal en de bedrijfsonderdelen van Arts en Zorg Groep lichten we niet alleen toe, maar komt tot leven door ervaringen van medewerkers en sprekend beeldmateriaal. Werkzoekenden krijgen een goede indruk van de cultuur, kernwaarden en mensen met wie ze gaan werken. Zo trekken we mensen aan die niet alleen deskundig zijn, maar zich ook met hart en hoofd willen verbinden aan een missie. Een belangrijke stap in de oriëntatie- en overwegingsfase van werkzoekenden.

 

Cultuur en mensen Arts en Zorg Groep

Makkelijk oriënteren

Potentiële kandidaten maken door eigen ambitie of persoonlijke omstandigheden de stap om een nieuwe baan te zoeken. Via online zoektochten en verschillende campagnes van Arts en Zorg Groep komen bezoekers uit op verschillende landingspagina’s. Met een eenvoudige navigatiestructuur en een verbeterde zoek- en filterfunctionaliteit maken we het ze makkelijk om te oriënteren om de bedrijfscultuur en mogelijkheden te vergelijken.

 

Customer Journey van een werkzoekende

Positieve beleving van het sollicitatieproces

Tijdens elke fase van de zoektocht krijgen werkzoekenden duidelijke informatie over waar ze terechtkomen en wat er van hen verwacht wordt. Zo kunnen zij overal in één oogopslag zien bij welk onderdeel van de organisatie de vacature hoort, en wat de voorwaarden zijn. Net zo belangrijk is het om het traject na de sollicitatie uit te leggen, zodat kandidaten precies weten wat ze kunnen verwachten zodra ze op de solliciteren-knop klikken. Door deze transparantie bouwen we vertrouwen op en zorgen we voor een positieve ervaring vanaf het begin.

Sparren en korte lijnen houden

Joëlle Koopmans, Arts en Zorg Groep

"De samenwerking met SWIS was wederom erg fijn. De koppeling met AFAS vond ik nog even spannend. Maar door met elkaar te sparren en korte lijnen te houden, hebben we iets moois neergezet. Dankzij onze gezamenlijke inspanningen is het aantal bezoekers op onze nieuwe werkenbij-website meer dan verdrievoudigd ten opzichte van de oude site. We zijn ontzettend tevreden met het resultaat!"

— Joëlle Koopmans, Manager marketing & communicatie bij Arts en Zorg Groep

Verminderen van de tijd en kosten van werving

We hebben een integratie gedaan met AFAS Software, zodat vacatures en het sollicitatieproces naadloos aansluiten op bestaande HR processen. Recruiters kunnen in AFAS vacatures beheren en sollicitaties verwerken dankzij de koppeling met de Drupal website. Daarnaast is de website aanzienlijk sneller en SEO vriendelijk gemaakt, wat een positief effect heeft op de online vindbaarheid.


Verbeter jouw werken-bij website met deze strategieën

Deze onderdelen zijn nodig voor een sterk gepositioneerde werken-bij website als Arts en Zorg Groep:

  • Sollicitanten willen onderdeel uitmaken van een grotere missie
  • Geef een goede indruk van cultuur, kernwaarden en mensen
  • Laat zien met wie kandidaten gaan werken (collega’s, partners, klanten, etc)
  • Licht je bedrijfsonderdelen en afdelingen toe
  • Schep duidelijkheid over het verloop van de sollicitatieprocedure
  • Licht de voordelen en ‘perks’ toe van werken-bij jouw organisatie
  • Biedt de juiste informatie en tools voor elke stap in de customer journey